Duduney, G.; Hochly, N.; Pegrum, M. (2016). Letramentos digitais. São Paulo: Parábola Editorial
Español
Keywords:
Letramentos digitales, enseñanza de lenguesAbstract
En el campo de los estudios de los lenguajes y de las tecnologías en Brasil, el libro Letramentos digitais - traducido por el editor Marcos Marcionilo - trae innumerables contribuciones al aprendizaje lingüístico mediado por nuevas habilidades y nuevas estrategias de cómo trabajar pedagógicamente no sólo los conceptos de las teorías, pero también la aplicación / integración de presupuestos teóricos a las prácticas de enseñanza de lenguas y tecnologías actualmente; que conectan profesores y estudiantes, posibilitando no sólo asimilar los aportes teóricos mencionados, hacer que los profesores, sobre todo de la educación básica puedan apropiarse de una taxonomía y de una explicación reflexiva acerca de los letramentos digitales.
Downloads
References
Downloads
Published
Issue
Section
License
Authors who publish in this journal accept the following conditions:
1. The Author retains copyright in the article. Upon acceptance of the article, the author shall grant to the Publisher the right of first publication of the article. with the dcoument registered with the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivative 4.0 International (CC BY-NC-ND) license, which allows to third parties to use what is published whenever they mention the authorship of the work and the first publication in this journal.
2. Authors can make other independent and additional contractual agreements for the non-exclusive distribution of the article published in this journal (eg, include it in an institutional repository or publish it in a book) provided they clearly indicate that the work was published for the first time in this journal.
3. Authors are allowed and recommended to publish their work on the Internet (for example on institutional or personal pages) before and during the review and publication process, as it can lead to productive exchanges and a greater and faster diffusion of published work (see The Effect of Open Access).