Interactividad en la enseñanza de la ingeniería de las reacciones químicas. Una propuesta innovadora
Keywords:
Texto interactivo, Ingeniería de las Reacciones Químicas, Mecanismos de Reacción, Programa MathematicaAbstract
Este artículo presenta la realización de una experiencia interactiva en la enseñanza de la Ingeniería de Reactores en la carrera de Ingeniería Química en la Universidad Nacional del Comahue, Argentina. Se basa en la utilización de Textos Interactivos, herramienta construida sobre la estructura del software 'Mathematica'. Específicamente, el texto que se propone en el trabajo corresponde a la enseñanza de Mecanismos de Reacción Química, presentándose los resultados obtenidos sobre la base de consideraciones pedagógicas. Sobre esta base, el uso de textos interactivos como herramienta en la enseñanza superior es enfáticamente recomendado.Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Authors who publish in this journal accept the following conditions:
1. The Author retains copyright in the article. Upon acceptance of the article, the author shall grant to the Publisher the right of first publication of the article. with the dcoument registered with the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivative 4.0 International (CC BY-NC-ND) license, which allows to third parties to use what is published whenever they mention the authorship of the work and the first publication in this journal.
2. Authors can make other independent and additional contractual agreements for the non-exclusive distribution of the article published in this journal (eg, include it in an institutional repository or publish it in a book) provided they clearly indicate that the work was published for the first time in this journal.
3. Authors are allowed and recommended to publish their work on the Internet (for example on institutional or personal pages) before and during the review and publication process, as it can lead to productive exchanges and a greater and faster diffusion of published work (see The Effect of Open Access).