Webinar como estrategia de formación online: descripción y análisis de una experiencia / Webinar as strategy online training: description and analysis of an experience

Authors

  • Manuel Area Universidad de La Laguna
  • Belén Sannicolás
  • José F. Borrás

Keywords:

Webinar, formación online, LMS, Seminario, TIC / Webinar, online teaching, Workshop, ICT

Abstract

En este artículo se ofrece una conceptualización del webinar como una estrategia de formación entre expertos utilizando las herramientas o recursos tecnológicos disponibles en la red. Asimismo, se describe y analiza una experiencia de organización de un webinar realizada durante el periodo abril-junio de 2013 por el grupo de investigación EDULLAB (Laboratorio de Educación y Nuevas Tecnologías) de la Universidad de La Laguna como parte de las acciones formativas de la Red Universitaria de Investigación e Innovación Educativa REUNI+D. Se ofrecen resultados de la valoración de los participantes obtenidos a través de una encuesta online. Se concluye que el webinar es una estrategia con alto potencial para la formación entre iguales y el desarrollo de comunidades de práctica profesional utilizando las TIC.

Abstract

This article provides a conceptualization of the webinar as a training strategy between experts using tools or technological resources available in the network. It also describes and analyzes the experience of organizing a webinar conducted during April-June 2013 by the research group EDULLAB (Laboratory of Education and New Technologies) at the University of La Laguna as part of the training of the University Network for Educational Research and Innovation REUNI + D. We offer results of the participants opinion obtained through an online survey. We conclude that the webinar is a strategy with high potential for peer training and development of communities of practice with ICT.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Belén Sannicolás
    Licenciada en Pedagogía. EDULLAB Laboratorio de Educación y Nuevas Tecnologías de la Universidad de La Laguna
  • José F. Borrás
    Licenciado en Pedagogía. EDULLAB Laboratorio de Educación y Nuevas Tecnologías de la Universidad de La Laguna

Downloads

Published

2014-07-20

Issue

Section

Articles

How to Cite

Webinar como estrategia de formación online: descripción y análisis de una experiencia / Webinar as strategy online training: description and analysis of an experience. (2014). Latin American Journal of Educational Technology - RELATEC, 13(1), 11-23. https://relatec.unex.es/index.php/relatec/article/view/1197

Similar Articles

41-50 of 237

You may also start an advanced similarity search for this article.

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >>