Interactividad e interacción
Keywords:
Interactividad, Interacción, Sistemas de comunicación, multimedia, recusos educativosAbstract
La interactividad describe la relación de comunicación entre un usuario/actor y un sistema (informático, vídeo u otro). El grado de interactividad del producto viene definido por la existencia de recursos que permiten que el usuario establezca un proceso de actuación participativa-comunicativa con los materiales. En opinión de la autora, resulta imprescindible que las informaciones que se canalicen a través de los recursos multimedia hayan sido fruto de un análisis exhaustivo de los posibles errores de interpretación a los que podrían dar lugar al ser utilizados por los destinatarios. Al mismo tiempo, se hace necesaria una preparación de los usuarios que les capacite para ser capaces de recibir, interpretar y valorar este tipo de mensajes, ayudándoles a tomar conciencia del riesgo de falta de comprensión que alberga este nuevo mecanismo o sistema de comunicación. De este modo, se evitarían los aprendizajes parciales y el contenido asimilado sea incompleto o resulte erróneo.Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Authors who publish in this journal accept the following conditions:
1. The Author retains copyright in the article. Upon acceptance of the article, the author shall grant to the Publisher the right of first publication of the article. with the dcoument registered with the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivative 4.0 International (CC BY-NC-ND) license, which allows to third parties to use what is published whenever they mention the authorship of the work and the first publication in this journal.
2. Authors can make other independent and additional contractual agreements for the non-exclusive distribution of the article published in this journal (eg, include it in an institutional repository or publish it in a book) provided they clearly indicate that the work was published for the first time in this journal.
3. Authors are allowed and recommended to publish their work on the Internet (for example on institutional or personal pages) before and during the review and publication process, as it can lead to productive exchanges and a greater and faster diffusion of published work (see The Effect of Open Access).