Ambiente de aprendizaje en una web de Física para la realización de laboratorios virtuales
Keywords:
Enseñanza, Aprendizaje, Herramientas, Informáticas, Laboratorios, Física, WebAbstract
La ciencia en la actualidad ha adquirido características que la diferencian de cualquier otra época; entre estas se encuentra el amplio uso de las computadoras y la automatización. Hoy resulta necesario, reflejar en el proceso de enseñanza aprendizaje de la Física el uso de las herramientas informáticas y las ventajas que estas reportan en particular en la realización de las actividades de laboratorios, alternativa que sustituye en cierta medida los trabajos experimentales los que se ven afectado por la carencia de un equipamiento adecuado. Es por eso que en el presente trabajo se muestra los ambientes de aprendizajes correspondiente a un sitio de prácticas de laboratorios para la disciplina de Física donde se incluye la Fundamentación Teórica y las orientaciones para la realización de la prácticas así como hipervínculos de interés para este trabajo.Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Authors who publish in this journal accept the following conditions:
1. The Author retains copyright in the article. Upon acceptance of the article, the author shall grant to the Publisher the right of first publication of the article. with the dcoument registered with the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivative 4.0 International (CC BY-NC-ND) license, which allows to third parties to use what is published whenever they mention the authorship of the work and the first publication in this journal.
2. Authors can make other independent and additional contractual agreements for the non-exclusive distribution of the article published in this journal (eg, include it in an institutional repository or publish it in a book) provided they clearly indicate that the work was published for the first time in this journal.
3. Authors are allowed and recommended to publish their work on the Internet (for example on institutional or personal pages) before and during the review and publication process, as it can lead to productive exchanges and a greater and faster diffusion of published work (see The Effect of Open Access).