Serrano Sánchez, J. L., Gutiérrez Porlán, I. y Prendes Espinosa, M. P. (2016). Internet como recurso para enseñar y aprender: una aproximación práctica a la tecnología educativa. Sevilla: Eduforma Editorial.
Keywords:
Tecnología Educativa, Internet, enseñar, aprender.Abstract
La reseña que se presenta acontinuación, tiene por objetivo dar a conocer el libro que ofrece una interesante recopilación de actividades prácticas para trabajar en las aulas los diversos aspectos de la integración de las TIC en la educación. Sus autores son docentes investigadores de primera línea de la Universidad de Murcia, quienes a través del Grupo de Investigación de Tecnología Educativa de la citada casa de estudios. El libro está compuesto por una gran variedad de actividades de buenas prácticas, el mismo esta destinado a profesores de los distintos niveles de la educación formal o bien a formadores de instituciones donde exista el interés de trabajar la competencia digital de los alumnos, como ciudadanos del siglo XXI.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Authors who publish in this journal accept the following conditions:
1. The Author retains copyright in the article. Upon acceptance of the article, the author shall grant to the Publisher the right of first publication of the article. with the dcoument registered with the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivative 4.0 International (CC BY-NC-ND) license, which allows to third parties to use what is published whenever they mention the authorship of the work and the first publication in this journal.
2. Authors can make other independent and additional contractual agreements for the non-exclusive distribution of the article published in this journal (eg, include it in an institutional repository or publish it in a book) provided they clearly indicate that the work was published for the first time in this journal.
3. Authors are allowed and recommended to publish their work on the Internet (for example on institutional or personal pages) before and during the review and publication process, as it can lead to productive exchanges and a greater and faster diffusion of published work (see The Effect of Open Access).