¿Qué piensa el alumnado egresado de la Facultad de Educación sobre su formación tecnológica?
Keywords:
tecnología educativa, formación inicial del profesorado, alumnado egresado, universidadAbstract
En este artículo presentamos los resultados obtenidos en un estudio llevado a cabo con una muestra de estudiantes egresados de la Facultad de Educación de la UEx, con el propósito de conocer su opinión acerca de la formación recibida durante su paso por la universidad y su valoración acerca de sus conocimientos en tecnología educativa. Para ello, recogimos información a través de la diseminación de un cuestionario formado por preguntas cerradas y abiertas y el desarrollo de grupos de discusión con alumnado egresado e informantes clave. De la información generada se extraen conclusiones y propuestas, con el propósito de incidir en la elaboración de los nuevos planes de estudio de Maestro/a.Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Authors who publish in this journal accept the following conditions:
1. The Author retains copyright in the article. Upon acceptance of the article, the author shall grant to the Publisher the right of first publication of the article. with the dcoument registered with the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivative 4.0 International (CC BY-NC-ND) license, which allows to third parties to use what is published whenever they mention the authorship of the work and the first publication in this journal.
2. Authors can make other independent and additional contractual agreements for the non-exclusive distribution of the article published in this journal (eg, include it in an institutional repository or publish it in a book) provided they clearly indicate that the work was published for the first time in this journal.
3. Authors are allowed and recommended to publish their work on the Internet (for example on institutional or personal pages) before and during the review and publication process, as it can lead to productive exchanges and a greater and faster diffusion of published work (see The Effect of Open Access).