Innovaciones en el desarrollo de trabajos finales de aplicación en una carrera informática. Cohortes 2003 - 2007.
Keywords:
Educación Superior, informática, tesis, innovación pedagógica, Tecnologías de la informaciónAbstract
Trabajo Final de Aplicación es una asignatura de las carreras Licenciatura en Sistemas y Licenciatura en Sistemas de Información (FACENA – UNNE). Tiene por objetivo general, completar la formación académica y profesional de los alumnos, a fin de fomentar la integración y empleo de los conocimientos adquiridos para la resolución de problemas. En este trabajo se sintetizan las innovaciones de la cátedra en las cohortes 2003 a 2007. La primera sección ilustra el contexto, la segunda resume la metodología aplicada. En la tercera se sintetizan los resultados alcanzados. Finalmente se enuncian las conclusiones y futuras líneas de trabajo.Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Authors who publish in this journal accept the following conditions:
1. The Author retains copyright in the article. Upon acceptance of the article, the author shall grant to the Publisher the right of first publication of the article. with the dcoument registered with the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivative 4.0 International (CC BY-NC-ND) license, which allows to third parties to use what is published whenever they mention the authorship of the work and the first publication in this journal.
2. Authors can make other independent and additional contractual agreements for the non-exclusive distribution of the article published in this journal (eg, include it in an institutional repository or publish it in a book) provided they clearly indicate that the work was published for the first time in this journal.
3. Authors are allowed and recommended to publish their work on the Internet (for example on institutional or personal pages) before and during the review and publication process, as it can lead to productive exchanges and a greater and faster diffusion of published work (see The Effect of Open Access).