El crédito europeo en la docencia de la Tecnología Educativa
Keywords:
Educación Superior, Sistema europeo de transferencia de créditos (ECTS), Habilidades y Competencias, Tecnología Educativa, Evaluación del aprendizajeAbstract
El artículo presenta una aproximación a los nuevos marcos de referencia aportados por los desarrollos de la Unión Europea (UE) en el campo de la Educación. De manera específica, se aborda el significado del Espacio Europeo de Educación Superior y el concepto de crédito europeo. Con ello se pretende la convergencia de los sistemas educativos nacionales. En el texto se define el término competencia, por su importancia en este ámbito de desarrollo. Se analiza su impacto en el campo de los estudios de Ciencias de la Educación. Y se presenta una experiencia sobre la evaluación de competencias en la asignatura de Tecnología Educativa. Finalmente, se sugieren algunas orientaciones para avanzar en este proceso.Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Authors who publish in this journal accept the following conditions:
1. The Author retains copyright in the article. Upon acceptance of the article, the author shall grant to the Publisher the right of first publication of the article. with the dcoument registered with the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivative 4.0 International (CC BY-NC-ND) license, which allows to third parties to use what is published whenever they mention the authorship of the work and the first publication in this journal.
2. Authors can make other independent and additional contractual agreements for the non-exclusive distribution of the article published in this journal (eg, include it in an institutional repository or publish it in a book) provided they clearly indicate that the work was published for the first time in this journal.
3. Authors are allowed and recommended to publish their work on the Internet (for example on institutional or personal pages) before and during the review and publication process, as it can lead to productive exchanges and a greater and faster diffusion of published work (see The Effect of Open Access).