Aulas virtuales para la docencia en la Universidad de Cádiz
Keywords:
e-learning, campus virtuales, universidades extendidas, plataformas de teleformación, discencia onlineAbstract
En el presente artículo se expone un análisis de los datos obtenidos de una investigación financiada por la Secretaría de Estado de Universidades e Investigación que lleva por título “Modelos de enseñanza y aprendizaje presentes en los usos de plataformas de e-learning en universidades españolas y propuestas de desarrollo” y ha sido realizada en 11 universidades españolas. Esta aportación se estructura en dos apartados diferenciados. En el primero se recogeran las características generales de la investigación llevada a cabo y en segundo lugar los datos obtenidos de los cuestionarios respondidos por el profesorado y el focus group celebrado en la Universidad de Cádiz.Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Authors who publish in this journal accept the following conditions:
1. The Author retains copyright in the article. Upon acceptance of the article, the author shall grant to the Publisher the right of first publication of the article. with the dcoument registered with the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivative 4.0 International (CC BY-NC-ND) license, which allows to third parties to use what is published whenever they mention the authorship of the work and the first publication in this journal.
2. Authors can make other independent and additional contractual agreements for the non-exclusive distribution of the article published in this journal (eg, include it in an institutional repository or publish it in a book) provided they clearly indicate that the work was published for the first time in this journal.
3. Authors are allowed and recommended to publish their work on the Internet (for example on institutional or personal pages) before and during the review and publication process, as it can lead to productive exchanges and a greater and faster diffusion of published work (see The Effect of Open Access).