Reflexiones: ¿son factibles las plataformas virtuales en la enseñanza a mayores?
Keywords:
educación universitaria de mayores, plataformas virtuales, metodología on line, contenidos on line, procesos de aprendizaje en mayoresAbstract
Este artículo recoge un conjunto de reflexiones de cara a la posibilidad de incorporar las plataformas virtuales en la enseñanza universitaria a mayores. Para ello nos hemos basado en la experiencia en la que participamos, el AUM La Línea, en la que impartimos clases. Desde el plan de estudios de este aula, hemos analizado las posibles dificultades en contenidos y en metodologías que podíamos encontrarnos de cara a la implantación de una plataforma virtual en el AUM. También hemos querido escuchar sus opiniones entrevistando a alguno alumnos sobre preferencias de nuestros alumnos, así como de los aspectos que más valoran tras el paso por el AUM. Como conclusión general, adelantamos que las plataformas virtuales pueden ser muy válidas en los procesos de aprendizaje de los alumnos del AUM, si se plantean como un complemento a la presencialidad en las aulas.Downloads
Downloads
Issue
Section
License
Authors who publish in this journal accept the following conditions:
1. The Author retains copyright in the article. Upon acceptance of the article, the author shall grant to the Publisher the right of first publication of the article. with the dcoument registered with the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivative 4.0 International (CC BY-NC-ND) license, which allows to third parties to use what is published whenever they mention the authorship of the work and the first publication in this journal.
2. Authors can make other independent and additional contractual agreements for the non-exclusive distribution of the article published in this journal (eg, include it in an institutional repository or publish it in a book) provided they clearly indicate that the work was published for the first time in this journal.
3. Authors are allowed and recommended to publish their work on the Internet (for example on institutional or personal pages) before and during the review and publication process, as it can lead to productive exchanges and a greater and faster diffusion of published work (see The Effect of Open Access).